Dagelijkse bezigheden en bezigheden op het kamp. - Reisverslag uit Bamako, Mali van Ronald Thiel - WaarBenJij.nu Dagelijkse bezigheden en bezigheden op het kamp. - Reisverslag uit Bamako, Mali van Ronald Thiel - WaarBenJij.nu

Dagelijkse bezigheden en bezigheden op het kamp.

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

02 November 2014 | Mali, Bamako

Hey mensen, hier dan eindelijk weer een verslagje vanuit Mali. Sorry voor het lange wachten en ga nu mijn excuses even omschrijven. De reden waarom het even geduurd heeft is omdat we na het vorige verslag heel druk bezig zijn geweest met de verdere opbouw van het mooiste terras van het kamp voor de kazerne en niet te vergeten de mooiste wc (zie foto's).Ook heb ik mijn kamertje een beetje aangepast met wat behang wat mijn neefjes voor me uitgezocht hebben. (zie foto's) Na het bouwen van het terras en het afwerken van mijn kamer zijn we een beetje in een dal gevallen. Een heel diep dal want na het bouwen van het terras waren de meeste werkzaamheden zomaar ineens over. Kan er helaas niet teveel over zeggen maar probeer het zo goed mogelijk te omschrijven. We zijn hier namens de VN dus die nemen alle kosten op zich waardoor Nederland bijna niks mee betaalt. Gewoonweg omdat de VN dan zegt als jullie het zelf kunnen betalen dan nemen wij wat van het geld terug. Dit is heel vervelend met heel veel dingen zoals ik in 1 van de vorige verslagen al heb aangegeven over de waterput die verkeerd geslagen is dat blijft zo omdat de VN daar niks meer aan wil betalen. Ook krijgen de Heli's een bepaald aantal vlieguren en dat is om te oefenen en daadwerkelijk missies te vliegen dus moeten ze daar zuinig mee omgaan. Voor het vorige verslag zijn er een aantal incidenten geweest waar Nederland zich heel belangrijk heeft kunnen maken daarna is het gelukkig rustig gebleven. Alleen omdat het rustig is hebben wij en het hele luchtmacht gedeelte hier heel weinig te doen en dus weinig te melden. Dat het hier in de buurt rustig is en blijft is natuurlijk waar de VN voor staat dus dat is een goed doel. Alleen heeft dat wel effect op onze werkzaamheden. Ze hebben voor we weg gingen al aangegeven dat het niet hetzelfde zou zijn als in Afghanistan en dat je die vergelijking niet kon maken. Iedereen die daar geweest is maakt natuurlijk toch een vergelijking en daarom valt het nu een beetje tegen. Het zwaarste werk wat we nu hier hebben is de dag doorkomen en zorgen dat je jezelf goed bezig heb gehouden. Gelukkig hobby ik thuis wel is de tentenbouw en heb hier een aantal dagen mee kunnen vullen door mee te helpen met de opbouw van de shelters voor de Chinooks. Ook heb ik nu het trainen en oefen op me genomen waardoor ik toch wat tijd kan vullen met deze zaakjes regelen. Het is dus echt behelpen en ervoor te zorgen dat het geen lange sleur gaat worden want dan is Januari nog ver weg. Gelukkig kan ik me wel goed genoeg vermaken. Elke dag lekker sporten in zoverre het werk het toelaat dus ik ga bijna elke dag sporten en de rest van de dag hou ik me bezig met mijn taken die ik op me genomen heb en aangewezen heb gekregen. Dit is geen dagvullend programma dus het beste is dit zoveel mogelijk te verdelen. Lekker op tijd een hapje eten..helaas nog steeds in de eettent waar het zo ontzettend warm is maar als het goed is nog maar een paar daagjes en dan is de echte eetzaal klaar. Gelukkig is hier ook een barcommissie en een feestcommissie die hier wel is wat dingen regelen. We hebben hier een gezamenlijke huiskamer (Bar kamp Castor) waar we s'avonds lekker een drankje kunnen doen en wanneer er voetbal op tv is echt voetbal oftewel Feyenoord kunnen kijken. Ook kun je hier op de andere tv wat anders kijken op 1 tv voetbal op de andere alle andere onzin zoal idols en dat soort dingen ;). Vaak blijven we hier even hangen na het eten voor we gaan douchen en ons mandje op gaan zoeken. Lekker op tijd naar bed zodat er weer een dag voorbij is. We draaien om beurten ook zelf deze bardiensten en dat is best gezellig want zo leer je iedereen een beetje kennen. De feestcommissie regelt om de week 2 weken wel een activiteit. Zo hebben we al 2x bingao gehad dit omdat we in Gao zitten vandaar geen bingo maar bingao maar ook zijn er klaverjas avonden,pubquiz avonden en Mudrun's zonder mud alleen dust vandaar dustrun. Binnenkort staat er nog op de planning een halve marathon in estafette groepjes en een middagje Highland games met een mooi basis feestje erachteraan. Op de planning staat deze maand ook onze midterm en dat is een vooruitzicht op zich want dat wil zeggen dat we op de helft zelfs over de helft zijn op 22 november. Hier gaan de oudste 56 (toevallig iemand van de Brandweer) en de jongste 21 van het heli detachement symbolisch een balk zagen om de uitzending door midden te zagen. Ook hier komt bij kijken een heerlijke bbq avond waardoor we weer even vergeten dat we zo ver van huis zijn. Dinsdag en zaterdag is hier ook nog een lokale markt waar je leuke spulletjes kunt halen en elke zondag hebben we hier een bezinningsdienst. Dit is een soort kerkdienst met een dominee en dat is even lekkere ontspanning. Ben niet gelovig (wel zo opgevoed met doop, communie en vormsel dus ligt niet aan thuis ;)) maar daar gaat het ook niet om. Dit is een dienst waar je even tot jezelf kunt komen met heerlijke muziek er bij en je kunt er een kaarsje aansteken voor thuis. Zoals ik al zei ben niet gelovig maar steek toch elke week een kaarsje aan en iedere week met een ander doel. Deze zondag 2 November steek ik hem aan voor jullie thuis en iedereen die deze verslagen bij houd zodat we toch weer even dicht bij elkaar zijn. Ook wil ik iedereen bedanken die me steunen met kaartjes en post (zie foto's). Ben hier heel blij mee en doet me goed en voor iedereen die ook graag een kaartje of pakketje wil sturen dat zou heel fijn zijn maar absoluut geen verplichting kan dat doen naar:
KPL 1 RJM van Thiel
284274
Brandweer
Helidet 3 Gao Mali
3509 VP Utrecht Of bij ons pap en mam afgeven.

Heel fijn dat jullie me allemaal volgen en zal ervoor zorgen dat er snel weer een verslag op komt als ik weer wat te melden heb. Iedereen het beste en tot snel.

  • 02 November 2014 - 13:24

    Annemarie:

    Weer een super mooi verslag succes bijna op de helft.

    Groetjes Mama

  • 02 November 2014 - 15:02

    Ad Kelders:

    Hoi Ronald
    Is weer een mooi stukje dat je hebt geschreven, en ook de foto's zijn mooi.
    kunnen we toch zijn wat je daar aan het doen bent.
    Fijn dat je je eigen kunt bezig houden met allerlei dingen want als je s'morgens
    wakker wordt met het idee wat zal ik vandaag gaan doen is niet goed.
    Het ga je goed doe rustig aan en uit blijven kijken.

    groetjes Ad

  • 02 November 2014 - 18:33

    Maarten:

    goed bezig kerel! Weer een mooi verslag, gelukkig bijna op de helft.
    Jammer van dat stukje over Feyenoord maar ja je kunt ook niet alles hebben he

  • 03 November 2014 - 16:10

    Ellen Van Gerwen:

    Hoi Ronald,
    Mooi stuk heb je geschreven.
    Jammer dat er zo weinig voor jullie te doen is.
    Je zal door al dat sporten wel heel gespierd worden.
    Succes verder!

  • 11 November 2014 - 13:09

    Mia:

    Ondanks de minder drukke, soms saaie dagen, toch ook een hoop gezelligheid.
    Blijf maar van die mooie verhalen schrijven, verdrijf je de verveling en wij zijn er blij mee.
    Succes de komende tijd!!
    Groetjes, Marcel, Mia, Fenne, Geerke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Dit word mijn reisverslag om jullie allemaal op de hoogte te houden....of voor diegene die willen. Mijn reis staat gepland vanaf 15-09-2014 en ik vertrek naar Mali (noord Afrika) voor de uitzending "Minusma" en deze zal duren tot 12-01-2014

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1057
Totaal aantal bezoekers 12708

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 15 Januari 2015

Mali

Landen bezocht: